https://mediaklikk.hu/m5/cikk/2020/05/24/oktatasi-anyagok-szerdara-majus-27/

Alsós

8:00
1. osztály: Hangulatjavító technikák

8:15
2. osztály: Kismacskák, nagymacskák

 

Felsős

8:30
Biológia / Földrajz / Történelem – A légzés / Spanyolország és Olaszország / Rákosi, a diktátor (8. osztályos tanuk számára)
Milyen utat jár be a levegő a szervezetünkben? Mi történik a ki- és belégzéskor? Milyen mozgások kísérik a légzést? Dr. Tamás Andrea az egyik legalapvetőbb szükségletünk és működésünk, a légzés működéséről mesél nekünk. Varga Tamás geográfus Spanyolország és Olaszország jellegzetességeivel ismertet meg minket, míg Varga Szabolcs történészt Rákosi Mátyás diktatúrájáról faggatjuk.

9:00
Magyar – A vita (6. osztályos tanuk számára)
Nézeteink különbözőek lehetnek, és ha ütköztetni kell őket, gyakran nem egyszerű kiállni mellettük. Mindezt persze úgy, hogy a másikat se bántsuk meg érzéseiben, hanem érvek és ellenérvek felsorakoztatásával lehetőség szerint konszenzusra jussunk. Nem egyszerű megtanulni, hogyan lehet jól és építő módon vitatkozni. Mi mégis megpróbálunk ennek utánajárni Alapi-Tóth Zoltán segítségével.

9:30
Történelem – A nagyhatalmak “vadászterületei”: Távol-Kelet és Balkán (7. osztályos tanuk számára)
Bismarck német kancellár sokáig ellenezte a gyarmatosítást, mert az európai erőegyensúly fenntartását fontosabbnak gondolta. Az új uralkodó, II. Vilmos császár viszont 1900-ban már így gondolkodott Németország szerepéről: „Véleményem szerint harminc évvel ezelőtt a német nép nem azért harcolt és ontotta vérét fejedelmeinek vezetése alatt , hogy most nagy külpolitikai döntéseknél a háttérbe szoruljon.”” A nagyhatalmak, közöttük Németországgal újabb és újabb területek megszerzésére törekedtek, így jutottak el Balkánra s azon túl egyre beljebb Ázsiába, egészen Kínáig.

10:00
Matematika – Középpontos hasonlóság (8. osztályos tanuk számára)
Mit jelent a hasonlóság matematikai értelemben? Mit jelentenek a középpontos hasonlósági transzformációk, a nagyítás és a kicsinyítés? Major Csongor a középpontos hasonlóság rejtelmeibe vezet be bennünket.

10:30
Művészetek – Johannes Brahms (7. osztályos tanuk számára)
Johannes Brahms Magyar táncok című művének dallamát szinte mindenki ismeri. A zeneszerzőnek azonban nem csupán ezeket a virtuóz alkotásokat köszönhetjük. Brahms életével, zenedarabjaival, munkásságával Kircsi László segítségével ismerkednek meg műsorvezetőink. Az adásban Bősze Ádám is feltűnik, sőt, azt is elárulja, hogy miért nem szokott Brahms-műveket játszani zongorán.

11:00
Szakmák / Állampolgári ismeretek – Hogyan legyek Felsős műsorvezető? / A demokratikus Magyarország – Hazánk szuverenitásának megteremtése – Nemzeti jelképeink (8. osztályos tanuk számára)
Hogyan legyek műsorvezető, televízióban vagy rádióban? Erről már beszélgettünk korábbi adásainkban. Na de hogyan lesz valaki a Felsősben műsorvezető? Fordul a kocka, ezúttal jólismert vendégeink, Komlóczi Zoltán dráma- és zenetanár, valamint Varga Szabolcs történész faggatják műsorvezetőnket, Tomit, életéről és munkájáról. Az állampolgári ismereteknek szentelt percekben pedig a demokratikus Magyarország működéséről beszélgetünk.

Szólalj meg! – angolul
11:30 99. és 100. lecke

Szólalj meg! – olaszul
12:00  51-55. lecke