https://mediaklikk.hu/m5/cikk/2020/05/17/oktatasi-anyagok-szerdara-majus-20/

 

 

Alsós


8:00
3. osztály: Menjünk horgászni! – Szorzás
A következő sulikalandunkban együtt horgászunk majd a harmadikos diákokkal, de nem akárhogyan, egészen különleges módon! Nézzétek meg!

8:15
4. osztály: Nonverbális kommunikáció
Ha már kifogtuk a halakat utána pedig szavak nélkül kommunikálunk majd a negyedik osztályosokkal. Ez sem lesz a megszokott. Velünk tartotok?

Felsős

8:30
Biológia – Az érzékelés (6. osztályos tanulók számára)
Látás, hallás, szaglás, tapintás, ízlelés. Számos receptoron, érzékszerven keresztül érzékeljük és tapasztaljuk meg a világot magunk körül. Hogyan működnek ezek a szerveink, és vajon hogyan dolgozzák fel a környezetünkből érkező impulzusokat? Erről tanulunk a Felsős adásában.

9:00
Magyar – Móricz Zsigmond: A hét krajcár II. (7. osztályos tanulók számára)
“Jól rendelték az istenek, hogy a szegény ember is tudjon kacagni” – így kezdődik Móricz Zsigmond Hét krajcár című novellája – a szívmelengető, megható és egyben mélységesen szomorú történet második része a Felsős alkalmi színpadán elevenedik meg a Felsős műsorvezetőinek és vendégeinek előadásában.

9:30
Történelem – A második világháború vége (7. osztályos tanulók számára)
Szétlőtt, felgyújtott, lebombázott épületek, folyókba szakadt hidak, romok és pusztulás. Így festett a kép Magyarországon 1945. április 4-én, miután már nem történt több harci cselekmény hazánkban a második világháború idején. A Felsős adása a második világégés lezárásával foglalkozik.

10:00
Matematika – Vektorok (8. osztályos tanulók számára)
Mit mutatnak meg a vektorok? Mik az egyenlő vektorok és hogyan lehetnek a vektorok egymás ellentétei? Milyen műveleteket végezhetünk velük, és hogyan lehetnek hasznunkra az eltolásban és a forgatásban? A vektorok rejtelmeibe Major Csongor vendégünk vezet be minket.

10:30 Erkölcstan – Sztereotípiák, előítéletek (8. osztályos tanulók számára)
Mi a különbség a sztereotípia és az előítélet között? Miért olyan nehéz lerombolni az előítéleteket? Miért lehetnek károsak? Hogyan alakul ki egy előítélet, és miért fontos az első benyomás? Rengetünk kérdésünk lesz, amelyek között vendégünk, Alapi-Tóth Zoltán segít eligazodni.

11:00
Szakmák / Állampolgári ismeretek – Kreatív zenetanár / Tanulói jogok és kötelességek összhangja (8. osztályos tanulók számára)
Mit csinál egy kreatív zenetanár? Hogyan segíthet a zene a tanulásban, a fejlődésben, akár egy közösség működésében? Hogyan kerülhet összhangba a dráma és a színház működésével? Komlóczi Zoltán dráma- és zenetanár saját hivatásán keresztül mesél nekünk minderről. Az állampolgári ismeretek perceiben pedig a gyermekek és tanulók jogait taglaljuk tovább Varga Szabolcs történésszel.

Szólalj meg! – angolul
11:30 89. és 90. lecke

Szólalj meg! – olaszul
12:00 46-50. lecke