https://mediaklikk.hu/m5/cikk/2020/05/31/oktatasi-anyagok-csutortokre-junius-4/

 

Alsós

8:00
1.osztály: Sokatmondó pillantások – nonverbális kommunikáció
Biztosan halottátok már azt a kifejezést, hogy sokat mondó pillantás. De, hogy ez pontosan mit is jelent és hogyan tudunk kommunikálni a testünkkel, arról még többet megtudhattok, ha együtt kalandoztok az első osztályosokkal.

8:15
2. osztály: Összetett feladatok
Utána pedig együtt oldhattok meg össszetett matematikai feladatokat a negyedikes diákokkal. Velünk tartotok?

Felsős

8:30
Biológia / Földrajz / Történelem – A szív és a keringési rendszer / A hátságok földje: Kelet-Európa / Hétköznapok és ünnepek a Rákosi-diktatúra idején (8. osztályos tanulók számára)
Miért ver többet a szívünk, ha lámpalázunk van? Milyen az egészséges szívverés és a vérnyomás? Hogyan és merre áramlik a testünkben a vér, és hogyan dolgozik ezért a szívünk? A szív és a keringési rendszer ismereteibe Dr. Tamás Andrea avat be bennünket. Varga Tamás geográfussal Kelet-Európa tájai felé vesszük az irányt, míg Varga Szabolcs történésszel a Rákosi-korszak hétköznapjaiba utazunk vissza az időben.

9:00
Magyar – Tamási Áron: Ábel a rengetegben I. (8. osztályos tanulók számára)
Szakállas Ábel 15 éves. Szüleivel Csíkcsicsóban, egy kis erdélyi faluban él. Apja egyik nap bejelenti, hogy Ábelnek a Hargitába kell mennie erdőpásztornak. Vajon hogy birkózik meg a kemény munkával és az erdő magányával egy ilyen fiatal fiú? Vajon mi lenne, ha ma nekünk kellene ilyen korán munkába állni? És vajon hogyan felel meg Ábel a magasrangú felnőtteknek, amikor próbára teszik? Tamási Áron megunhatatlan regényéről Alapi-Tóth Zoltán drámatanárral beszélgetünk.

9:30
Történelem – Társadalmi változások a XIX. század második felében (7. osztályos tanulók számára)
Summás, napszámos, agrárproletár, kubikus – vajon mit takarnak ezek a fogalmak? Hogyan éltek a különböző társadalmi osztályok képviselői a múlt század elején? Hol laktak, hogyan teltek a mindennapjaik, milyen vágyai, céljaik lehettek? A Felsősben egyebek mellett ezekre a kérdésekre is választ kapnak a műsorvezetők.

10:00
Matematika – Összevonás, zárójel (6. osztályos tanulók számára)

10:30
Művészetek – Erkel Ferenc (7. osztályos tanulók számára)
A Bánk Bán című opera az operaénekesek szempontjából rendkívül különleges darabnak számít, hiszen megtiszteltetés, ha eljátszhatják valamelyik szerepet. Most két olyan művésszel ismerkedhettek meg, akik jól ismerik a Bánk Bánt és szívesen megosztják veletek, mit gondolnak erről a műről. A Hazám, hazám című áriát Bergovecz Dávid és Kovácsházi István előadásában hallgathatjuk meg.

11:00
Biológia / Földrajz / Történelem – Szimulációs központ / Tipikus tájak Közép-Európában / A határon túli magyarság sorsa a rendszerváltoztatás előtt és után (8. osztályos tanulók számára)
Trianont követően a Kárpát-medencei magyarság harmada idegen uralom alá került. Ettől fogva a magyar kisebbségek ki voltak téve a beolvasztási törekvéseknek. 1945 után a szocialista egység fontosabb volt a nemzetiségek jogainál. A rendszerváltoztatás után pedig mindenütt felerősödött a nacionalizmus. A határon túli magyarság sorsáról és 20. századi történelméről Varga Szabolccsal beszélgetünk. Dr. Tamás Andreával átismételjük, mit tudunk a vérről, míg Varga Tamás geográfussal Közép-Európa tájain barangolunk. Tartsatok velünk!

Szólalj meg! – angolul
11:30 109. és 110. lecke

Szólalj meg! – spanyolul
12:00  55-59. lecke